تاریخچه نرم افزار رویت
تاریخچه نرم افزار رویت :
تاریخچه نرم افزار رویت :در این قسمت از مقاله در مورد تاریخچه نرم افزار رویت خواهیم پرداخت .
نرم افزار Charles River در نیوتون ، ماساچوست ، در 31 اکتبر 1997 توسط لئونید رییز و ایروین یونگوری، توسعه دهندگان اصلی نرم افزار Pro / Engineer PTC برای طراحی مکانیکی تاسیس شد، با هدف تقویت مدل سازی پارامتریک به صنعت ساختمان ( PTC قبلا سعی کرد که نرم افزاری Reflex را به بخش ساخت و ساز تبدیل کند. با سرمایه گذاری از سرمایه گذاران Atlas Venture و شرکای سرمایه گذاری North Bridge، Raiz و Jungreis چندین توسعه دهندگان نرم افزار و معماران را استخدام کردند و شروع به توسعه Revit در C ++ در پلت فرم ویندوز مایکروسافت کردند. در سال 1999، دیو لمونت را به عنوان مدیر اجرایی استخدام کردند و عضو هیئت مدیر Jon Hirschtick ، بنیانگذار SolidWorks و Arol Wolford، بنیانگذار گروه CMD بود.
از همان ابتدا، Revit در نظر گرفته شد تا معماران و دیگر متخصصان ساختمان را قادر به طراحی و ثبت یک ساختمان با ایجاد یک مدل سه بعدی پارامتریک شامل طراحی هندسی و غیر هندسی و اطلاعات ساختاری، که همچنین به عنوان مدل سازی اطلاعات ساختمان شناخته می شود یا (BIM 1975 Eastman C) در آن زمان ، چندین بسته نرم افزاری دیگر مانند ARCHICAD و Reflex اجازه کار با یک مدل ساختمان مجازی سه بعدی و اجازه دادن به اجزای جداگانه را با پارامترها (اجزای پارامتری) را کنترل نمودند.
دو تفاوت کلیدی در Revit این است که اجزای پارامتریک آن با استفاده از یک ویرایشگر خانوادگی گرافیکی به جای یک زبان برنامه نویسی ایجاد شده است و تمام روابط بین اجزای، نمایش ها و حاشیه نویسی توسط مدل گرفته شده است، به طوری که تغییراتی که به هر عنصر به طور خودکار پخش می شود برای حفظ مدل سازگار است. به عنوان مثال، حرکت یک دیوار، دیوارها، کف ها و سقف های مجاور را به روز می کند، مکان ها و مقادیر ابعاد و یادداشت ها را اصلاح می کند، محدوده کف گزارش شده در برنامه ها را تنظیم می کند، نمایش ها را بازنویسی می کند و … ، به طوری که مدل باقی می ماند و تمام مستندات هماهنگ خواهند شد.
مفهوم وابستگی دو طرفه بین اجزاء، دیدگاه ها و حاشیه نویسی، یکی از ویژگی های برجسته Revit برای بسیاری از انتشارات بود. سهولت انجام تغییرات الهام بخش نام Revit، انقباض Revise-It است.
در قلب Revit یک موتور propagation تغییر پارامتریک است که بر پایه یک تکنولوژی جدید، پارامترهای مبتنی بر محتوا قرار می گیرد که مقیاس پذیری بیشتری نسبت به پارامترهای متغیر و تاریخی مورد استفاده در نرم افزار CAD مکانیکی است.
این شرکت در ژانویه سال 2000 میلادی به نام Revit Technology Corporation نامگذاری شد. Revit نسخه 1.0 در تاریخ 5 آوریل 2000 منتشر شد. این نرم افزار به سرعت در حال پیشرفت بود، نسخه های 2.0، 3.0، 3.1، 4.0 و 4.1 منتشر شد در اوت 2000؛ اکتبر 2000؛ فوریه 2001؛ ژوئن 2001؛ نوامبر 2001؛ و ژانویه 2002
این نرم افزار در ابتدا تنها به عنوان یک اجاره ماهانه ارائه شد و هیچ گزینه ای برای خرید نداشت. مجوز با یک فرآیند کاملا اتوماتیک، یک نوآوری در زمانیکه دخالت انسانی و انتقال دستی کدهای مجاز برای خرید انواع دیگر نرم افزار طراحی مورد نیاز بود، کنترل می شد.
Autodesk ، که برای خطوط AutoCAD خود شناخته شده است، شرکت Revit Technology Corporation مستقر در ماساچوست را در سال 2002 به مبلغ 133 میلیون دلار خرید.
خرید اجازه تحقیقات ، توسعه و بهبود نرم افزار را داد. Autodesk چندین نسخه از Revit را از سال 2004 منتشر کرده است .
در سال 2005 ، Revit Structure معرفی شد، سپس در سال 2006 ، Revit MEP معرفی شد. پس از انتشار سال 2006 ، Revit Building تغییر نام داد به Revit Architecture .
از آنجا که Revit 2013 رشته های مختلف به یک محصول رول داده شده است، به سادگی Revit نامیده می شود.
در سال 2012 ، Revit LT جدیدترین نسخه Revit در بازار شد. این یک نسخه سبک Revit که در آن تعدادی از ویژگی هایی مانند رندر و محیط های چند کاربر حذف شد .
با استفاده از پلت فرم Revit خود، Autodesk بازیکن قابل توجهی در بازار BIM همراه با Nemetschek سازندگان ( ARCHICAD, AllPlan and Vectorworks) و Gehry Technologies با پروژه Digital Project مبتنی بر CATIA است .
محصولات تاریخچه نرم افزار رویت
در سال 2013، Autodesk ویژگی Revit LT محدود برای بازار ورودی را در کنار کامل Revit 2013 منتشر کرد. در همان سال، Autodesk شروع کرد به معرفی مجوز اجاره برای برخی از محصولات خود، از جمله Revit
Autodesk ، Building Design Suites را خریداری می کند که هر کدام شامل انتخاب های مختلفی از بسته های نرم افزاری می باشند. Revit در سوئیت Premium و Ultimate موجود است.
با انتشار Revit 1906 Autodesk پشتیبانی از ویندوز 32 بیتی را کاهش داد .
Revit را می توان به عنوان یک ابزار همکاری بسیار قوی بین رشته های مختلف در حوزه طراحی ساختمان مورد استفاده قرار داد. رشته های مختلفی که از Revit استفاده می کنند از منظر منحصر به فرد به برنامه می پردازند. هر یک از این دیدگاه ها بر تکمیل کار این رشته تمرکز دارد. شرکت هایی که نرم افزار را اتخاذ می کنند ابتدا روند جریان کار موجود را بررسی می کنند تا تعیین کنند که آیا چنین ابزاری همکاری دقیق مورد نیاز است یا خیر.
مدل سازی تاریخچه نرم افزار رویت
محیط کار Revit اجازه می دهد تا کاربران را به دستکاری تمام ساختمان ها یا مجموعه ها (در محیط پروژه) و یا اشکال 3D فرد (در محیط family editor environment). ابزار مدل سازی را می توان با اشیاء جامد از قبل ساخته شده یا مدل های هندسی وارد شده استفاده کرد. با این حال، Revit یک مدلساز NURBS نیست و همچنین توانایی دستکاری چند ضلعیهای تکی شی را به جز در برخی از انواع خاص شی مانند سقف، slab و زمین و یا در محیط massing ندارد.
دسته های بسیاری از ( اشیاء فمیلی در اصطلاحات Revit ) وجود دارد که به سه گروه تقسیم می شوند:
1.خانواده های System ، مانند walls , floors , roofs و ceilings که در داخل یک پروژه ساخته شده اند.
2.فمیلی های قابل بارگذاری / اجزای سازنده که با دستورات ابتدایی ( extrusions, sweeps و غیره) ساخته شده اند به طور جداگانه از پروژه و به یک پروژه برای استفاده In-Place Families که در داخل پروژه ساخته شده اند با همان ابزار به عنوان اجزای قابل بارگذاری یک کاربر با تجربه می تواند فمیلی های realistic و دقیق را از مبلمان تا وسایل روشنایی و همچنین وارد کردن مدل های موجود از سایر برنامه ها ایجاد کند.
فمیلی های Revit می توانند به عنوان مدل های پارامتریک با ابعاد و خواص ایجاد شوند. این به کاربران اجازه می دهد یک جزء معین را با تغییر پارامترهای از پیش تعیین شده مانند ارتفاع، عرض و یا شماره در مورد array و یا چیدمان تغییر دهد. به این ترتیب فمیلی یک هندسه را تعیین می کند که توسط پارامترها کنترل می شود، هر ترکیبی از پارامتر ها می تواند به عنوان یک نوع ذخیره شود، و هر رخداد (instance in Revit) یک نوع می تواند شامل تغییرات بیشتر باشد. به عنوان مثال، یک درب نوسان ممکن است یک فمیلی باشد. این نوع ممکن است انواع مختلفی را توصیف کند و مدل ساختمان واقعی، نمونه هایی از آن دسته هایی را که در دیوار قرار داده شده اند، که پارامترهای مبتنی بر نمونه می تواند سخت افزار درب را به صورت منحصر به فرد برای هر رخداد درب مشخص کند.
با توجه به ماهیت کپی رایت پروژه مشکل و غیرعملی است که بتوان مدل پروژه رویت سه بعدی را به طور کامل خریداری کرد. در واقع همانطور که اکثر پروژه ها سایت سفارشی هستند، به دست آوردن مدل موجود در موارد بسیاری غیر مناسب است. با این حال، شرایطی وجود دارد که در آن شیوه های جدید یا دانش آموزانی که برای یادگیری Revit آموزش می بینند، نیازی به اشاره به مدل های کامل نیست. منابع برای این محدود هستند، با این حال آنها را می توان در وب سایت های مانند BIMGallery یافت و یا از وب سایت هایی مانند GrabCad دانلود کرد.
فایل های مدل Revit نیز با استفاده از جستجوی گوگل “index of + rvt” + “central” -html -htm -php. قرار گرفته اند.
اگرچه نرم افزار Revit همراه با تعدادی از فمیلی های خارج از جعبه (OOTB) است، اینها محدود هستند، بنابراین کاربران می توانند فمیلی های خود را از فروشگاه های آنلاین مانند Plansort، Bimbandit یا Andekan پیدا کنند. تعدادی از وب سایت ها به طور رایگان فمیلی ها را شامل می شوند از جمله Revitcity،Augi و NationalBimlibrary.
در سال 2011، داینامو در قالب بتا منتشر شد ، به اولین نگاهی که به برنامه نویسی مستقیم رفتار اجزای میزبان از طریق یک رابط گره drag and drop داشت، اجازه می داد.
این شبیه به روش زبان برنامه نویسی ویژوال Grasshopper 3d بر روی اشیاء در Rhinoceros 3D است.
هنگامی که یک کاربر ساختمان، مدل یا هر شی دیگری را در Revit ایجاد می کند، ممکن است از موتور رندر Revit استفاده کنند تا یک تصویر واقع گرایانه از آنچه در غیر این صورت یک مدل بسیار نمودار است. این کار با استفاده از مدل premade، دیوار، کف، و غیره، ابزارها و یا ساخت مدل های خود، دیوارها، مواد و غیره انجام می شود Revit 2010 دارای مجموعه ای از مواد از پیش تعریف شده است که هر کدام می توانند اصلاح شوند خواسته های کاربر همچنین می تواند از یک ماده “Generic” شروع کند. با استفاده از این، کاربر می تواند چرخش، اندازه، روشنایی و شدت بافت ها، نقشه های براق (همچنین به عنوان shinemaps))، نقشه های شفاف، نقشه های انعکاسی، نقشه های انعکاسی مورب ، نقشه های حفره ها و نقشه های بافت دار، و ….
رندر مبتنی بر ابر با پلاگین آزمایشی نام پروژه Neon که در Autodesk Labs واقع شده است، در مرحله بتا قرار دارد و اجازه می دهد تا کاربر تصاویر خود را از طریق حساب Autodesk خود بجای استفاده از کامپیوتر خود بطور محلی انجام دهد. مدل های Revit همچنین می توانند به طور خودکار به Autodesk 3ds Max (نسخه 2013 و بعد از آن) برای پروژه های پیشرفته تر رندر و انیمیشن با بیشتر اطلاعات و محتوای اطلاعات آنها متصل شوند .
نویسنده و مترجم : مریم محمودی خواه
دیدگاهتان را بنویسید