31 شهریور 1397
Home / مقالات / ۱۰ مزیت برای استفاده ویری (VRAY) در معماری (قسمت اول)

۱۰ مزیت برای استفاده ویری (VRAY) در معماری (قسمت اول)

ویری (VRAY) در معماری :

ویری (VRAY) در معماری : معماران ، طراحان و هنرمندان اگر نتوانند ایده های خود را بیان کنند چیزی نیستند .

به عبارت دیگر بخواهیم بیان کنیم معماران ، طراحان و هنرمندان بیکار هستند ، اگر آنها نتوانند ایده های خود را بیان کنند . اولین و مهم ترین چیزی که هر کسی در صنعت طراحی باید بداند این است که مشتریان مانند شما فکر نمی کنند .

 

برای پکیج VRAy  و رویت مخصوص بازار کار می توانید کلیک کنید .

 

نیاز است برای مشتری ها مسائل را طوری توضیح داد که قابل فهم و ساده باشد و مورد توجه و محبوبیت قرار گیرد، همچنین در طول یادگیری یا دوره تغییر باید با دقت آنها را پشتیبانی کرد ، از همه مهمتر آنها نیاز است تا تحت تاثیر قرار بگیرند.

برای دانلود رایگان تنظیمات کامل VRAY کلیک کنید .

در این قسمت است که می توانیم حرف VRAY را پیش بگیریم ، یک پلاگین جهانی که صرف نظر از نرم افزار مدل سازی سه بعدی می توانیم برای پروژه های خود استفاده کنیم ؛ این موتور محرک در واقع تحقق طرح های شماست .به خصوص معماران ، خواهند فهمید که به VRAY برای اثبات پروژه های خود نیاز دارند .

ده ها پلاگین رندرینگ  وجود دارد ، و یافتن یک پلاگین که به شما کمک فراوانی برای پروژه هایتان انجام دهد بسیار امر ضروری و مهم است که باید به آن توجه کافی داشته باشیم .

می توان گقت که  پلاگین VRay  یکی از پلاگین های پرکاربرد در بحث رندرینپ می باشد که در این قسمت به ۱۰ مورد از آنها اشاره می شود. (مواردی که ارجع بودن استفاده از VRAY برای عمل رندرینگ توسط معماران را اثبات می کند)

۱ : VRAY سریع است :

ویری (VRAY) در معماری
ویری (VRAY) در معماری

 

با توجه به زمان رندری که در محیط پروژه داریم میتوان گفت زمان رندر بسیار مطلوبی را می توان با این پلاگین استفاده کرد البته مواردی در این مورد دخیل هستند مواردی همچون تنظیمات مناسب ؛ نور پرداری خوب ؛ استفاده از آبجکت و ….. که این گزینه بسیار برای معماران مناسب است چون همه می دانند که چقدر زمان برای معماران ارزشمند است .

با وجود این صحبت ها، داشتن یک ابزار تجسمی یک امر ضروری به حساب می آید  تا به شما اجازه دیدن کیفیت عمل رندرینگ را بدهد .

با استفاده از  VRAY  می توانید تصاویری به صورت ابتدایی و با کیفیت پایین را ایجاد کنید تا به شما مواردی که نیاز است در صحنه داشته باشید را بدهد .

مواردی همچون رنگ ها ؛ نورها که مطمئن شوید هنگامی که بخواهید ؛ خروجی کار خود را تهیه کنید یک خروجی بسیار مطلوب و با کیفیت بالا باشد .

نکته قابل توجه که بتوان به آن اشاره کرد این می باشد که اگر بخواهید کیفیت مناسبی داشته باشید و زمان بسیار مطلوبی در کار خود پیش ببرید می توان به VRAY اشاره کرد .

 

۲ : ادغام شدن با نرم افزار ها :

ویژگی بسیار مناسبی که ویری (VRAY) در معماری دارد می توانید با نرم افزار های خودتان آن را ادغام کنید ؛ VRAY به تنهایی کاربردی ندارد و این پلاگین زمانی کاربرد پیدا می کند که ؛ برروی نرم افزاری نصب شود.

خوبیه این پلاگین این می باشد که می توانید برروی نرم افزارهای کاربردی و مهم همانند : ۳dsmax, Revit , Cinema 4D, Maya, Sketchup, Softimage, Blender ,Rhinoceros 3D قابل استفاده و نصب می باشد که هر کدام از این نرم افزارها کاربرد متفاوتی را دارا می باشند .

۳ : منابع و مواد کتابخانه ای گسترده :

Image result for vray library

کتابخانه معماری و مواد معماری و پرداخت رنگ و متریال  نیز به اندازه مهارت های معمار به عنوان یک طراح دارای اهمیت است . تناسب و پرداخت کار نشان دهنده حس نهایی و میزان عشق و علاقه ای است که در واقعی کردن و خلق تکه ای از معماری می باشد .

اگر مواد و یا جزئیات کار ضعیف و مناسب نباشد روند اصلی کار را دچار اشتباه و خطا خواهد کرد . VRAY یک پروکسی را برای این مشکل فراهم کرده است ؛ مجموعه ای از مواد گسترده ای که می توانید به راحتی به آنها دست پیدا کرده و استفاده کرد، که این ویژگی VRAY را بالاتر از بقیه قرار می دهد .  (با استفاده از این پلاگین طراحی واقعی تر و با صحت بالاتری خواهد بود  ؛ چیزی را طراحی می کند که در واقعیت نیز امکان وجود داشته باشد).

۴: ارزش گزینه ها :

برای کسانیکه تمایل به درگیری بیشتر با VRAY دارند و تمایل دارند روی توانایی های VRAY مانور دهند ، یکی از ویژگی های بسیار کاربردی در این پلاگین قدرت شیه سازی بسیار بالای آن می باشد و نشان دادن بهتر بودن متریال و نور در محیط پروژه کرد.

بخش بسیار مهمی که در پلاگین VRAY می توان به آن اشاره کرد تنظیمات دوربین آن می باشد که می توانید ؛ با استفاده از تنظیمات و گزینه هایی که دارا می باشد یک صحنه بسیار عالی را برای خود ایجاد کرده و درون محیط پروژه از آن استفاده کنید .

Related image

نکته :  دکمه فیزیکال کمرا از لیست دوربین ها مکس ۲۰۱۶ به بالا برداشته شده است ولی سورسش همچنان باقیست می توان هدف این قسمت را برای هدایت کردن  به سمت فیزیکال کمرای اصلی خود مکس دانست اما همچنان خود فیزیکال کمرای وی ری درهسته انجین  وجود دارد و می توان از آن استفاده کرد .

 

پایان قسمت اول 

 

نویسنده و مترجم : مریم محمودی خواه 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *