Home / آموزش رایگان / نکاتی برای بهبود مدت زمان رندرگیری در Revit

نکاتی برای بهبود مدت زمان رندرگیری در Revit

نکاتی برای بهبود مدت زمان رندرگیری در Revit

نکته : پیشنهاد ما برای گرفتن رندر مطلوب تر استفاده از پلاگین اینسکیپ می باشد

بعضی از این راهنمایی های سریع در کاهش رندرهای شما برای Revit کمک می کنند، که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

۱. View Size /  Printer DPI Size

اندازه تصویر در مدت زمان رندر تاثیر زیادی دارد هر چه Width و Height بیشتر باشند متقابلا رزولوشن بیشتری دارد و یا تنظیمات Printer در پنجره ی رندر. به این ترتیب که میزان DPI با مدت زمان رندر رابطه مستقیم دارد با بالا رفتن میزان DPI زمان رندر اضافه می شود. در صورت امکان یا اندازه طول و عرض View را کمتر در نظر بگیرید و یا مقدار عددی در قسمت DPI را کاهش دهید. ( مثلا DPI 150)

۲.  تعداد light های قرار داده شده در تصویر را کاهش دهید.

Light ها یکی از بزرگترین کمک کنندگان به ارائه زمان رندرگیری ما هستند. شما می توانید نور مصنوعی غیر ضروری را موقتا هیدن یا غیر فعال کنید را غیرفعال کنید، و یا grouped lights را غیرفعال کنید، مانند تصویر زیر. شما تیک هر گروه از نورهایی را که میخواهید موقتا غیر فعال شوند را برمیدارید.

۳. از Section Box استفاده کنید.

با فعال کردن Section Box در view می توانید با تنظیمات محدوده ی رندر در Section Box  قسمتهای غیرضروری را بسته تا زمان های رندر را تا حد زیادی کاهش دهید. از آنجا که  Section Box نیز برای فایل های لینک شده، نورهای طبیعی و نورهای چراغ کار می کند، این روش می تواند یک روش عالی برای کاهش زمان رندر می باشد.

۴. تکسچر پیش فرض رویت را استفاده کنید.

برای استفاده از عکس بعنوان تکسچر، در مسیر Material> Render Appearance> Image، از تصاویر با ابعاد بزرگ استفاده نکنید. برای استفاده از تکسچر سبک به عنوان مرجع، شما می توانید از برخی تکسچرهای موجود در متریالهای پیش فرض نرم افزار استفاده کنید.

مسیر تکسچر رویت:

C: \ Program Files (x86) \ Common Files \ Autodesk Shared \ Materials2011 \ assetlibrary_base.fbm \ 3 \ Mat

۵. در یک workstation با یک پردازنده چند هسته ای رندر بگیرید.

محصولات Revit 2011 تعداد پردازنده های هسته ای را برای پردازش رندر محدود نمی کنند.

۶. رندرگیری با Region

 با تعریف کردن Region در یک قسمت رندر کنید بگیرید.

در پنجره رندر، با فعال کردن چک باکس Region می توانید کادر آن را در محل مورد نظر در View خود تنظیم کرده و فقط همان ناحیه را رندر بگیرید. به یاد داشته باشید این با فعال کردن Region محاسبات نور را در خارج از محدوده ای که مشخص کردید برای رندر، به عنوان یک Section Box محدود نمی کند.

به عنوان مثال، یک نور مصنوعی در خارج از محدوده ی Section Box برای روشنایی رندر محاسبه و در رندر نشان داده خواهد شد.

۷. فایل های Link شده

اگر شما در یک فایل Link شده به هندسه نیاز ندارید، قبل از رندر لینک را unload کنید. از آنجا که هندسه و چراغ ها محاسبه شده اند و از یک لینک رندر گرفته می شوند، حتی اگر در نمای دوربین ما قابل مشاهده نباشد، باز هم می تواند زمان رندر را تا حد زیادی افزایش دهد.

۸. از تنظیمات رندر بالاتر از حد لازم دوری کنید.

به خاطر داشته باشید حتی تنظیمات “Best” (درجه ی بالای رندرگیری) مقادیر زیر را محدود می کند:

دقت تصویر (Antialiasing) : از ۸ تا ۱۰

حداکثر تعداد Reflections: 4 از ۱۰۰

حداکثر تعدادRefractions   : 8 از ۱۰۰

تفکیک پذیری دقت Reflections: 7 از ۱۱

تفکیک پذیری دقت Refractions : 5 از ۱۱

نرمی سایه ها: فعال شده است

دقت نرمی سایه ها: ۶ از ۱۰

محاسبه نور غیر مستقیم و آسمان: فعال است

دقت Illumination: 7 از ۱۰

صاف بودن نور Illumination: 8 از ۱۰

پرش های غیر مستقیم نورپردازی: ۲ از ۵

گزینه های پورتال نورهای طبیعی روزانه: فعال نیست

تنظیمات بالاتر از تنظیم ” Best” می تواند به طور قابل توجهی به زمان پردازش رندر اضافه کند.

۹. نورهای طبیعی

در صورتی که تصویر مورد نظر شما، نیازی به استفاده از نور روز برای پنجره ها، درها وcurtain wall  ها نداشته باشند، به عنوان مثال، اگر این پنجره شامل یک پنجره روشنایی از نور روز در خارج از منزل شما می توانید

اگر نیازی نم بینید که از پنجره نوری از خارج به داخل فضا بتابد، بهتر است این گزینه را غیر فعال کنید. ( در پنجره رندر تنظیمات Scheme )

گردآورنده : مریم محمودی خواه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *