کتاب Architecture, Form, Space and Order
دانلود رایگان کتاب فرم فضا نظم معماری
Architecture, Form, Space and Order PDF BOOK
خلاصه وچکیده کتاب فرم فضا نظم معماری به فارسی | Architecture, Form, Space and Order :
این نسخه از کتاب های فرم فضا نظم معماری بر روی اصول و مهارت های مهم پایه طراحی معماری تمرکز دارد .کتاب Architecture, Form, Space and Order برای بیش از 30 سال، با تصاویر زیبایی از معماری فرم، فضا و نظم، مقدمه کلاسیک واژگان پایه آموزش طراحی معماری بوده است.
ویرایش سوم به روز شده PDF کتاب فرم فضا نظم معماری دارای بخش های گسترده ای در مورد گردش، نور، نماها و زمینه سایت، همراه با ملاحظات جدید عوامل محیطی، کدهای ساختمان، و نمونه های معاصر از فرم، فضا و نظم است.معماری عموماً در پاسخ به مجموعهای از شرایط موجود تصور میشود – طراحی – و تحقق – ساخته میشود.
این شرایط ممکن است ماهیت صرفاً عملکردی داشته باشند، یا همچنین ممکن است در درجات مختلف فضای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را منعکس کنند. در هر صورت، فرض بر این است که مجموعه شرایط موجود – مشکل – کمتر از حد رضایت بخش است و مجموعه ای از شرایط جدید – یک راه حل – مطلوب است. پس عمل ایجاد معماری یک فرآیند حل مسئله یا طراحی است. مرحله اولیه هر فرآیند طراحی، شناخت یک شرایط مشکل ساز و تصمیم گیری برای یافتن راه حلی برای آن است.
طراحی بیش از هر چیز یک عمل عمدی، یک تلاش هدفمند است. یک طراح ابتدا باید شرایط موجود یک مشکل را مستند کند، زمینه آن را تعریف کند و داده های مربوطه را برای جذب و تجزیه و تحلیل جمع آوری کند. این مرحله حیاتی فرآیند طراحی است زیرا ماهیت یک راه حل به طور قطعی با نحوه درک، تعریف و بیان یک مشکل مرتبط است. پیت هاین، شاعر و دانشمند برجسته دانمارکی، آن را اینگونه بیان می کند: «هنر حل مسائلی است که نمی توان قبل از حل شدن آنها را فرموله کرد.
شکل دادن به سؤال بخشی از پاسخ است.» طراحان به طور اجتنابناپذیر و غریزی راهحلهایی را برای مشکلاتی که با آنها مواجه میشوند پیشبینی میکنند، اما عمق و دامنه واژگان طراحی آنها هم بر درک آنها از یک سؤال و هم در شکلگیری پاسخ آن تأثیر میگذارد. اگر درک فرد از یک زبان طراحی محدود باشد، دامنه راه حل های ممکن برای یک مشکل نیز محدود خواهد شد. بنابراین، این کتاب بر گسترش و غنی سازی واژگان طراحی از طریق مطالعه عناصر و اصول ضروری و کاوش در طیف گسترده ای از راه حل ها برای مشکلات معماری توسعه یافته در طول تاریخ بشر تمرکز دارد.
به عنوان یک هنر، معماری بیش از برآوردن نیازهای صرفاً کاربردی یک برنامه ساختمانی است. اساساً، مظاهر کالبدی معماری با فعالیت انسان سازگار است. با این حال، چیدمان و ترتیب فرمها و فضاها نیز تعیین میکند که چگونه معماری میتواند تلاشها را ارتقا دهد، پاسخها را برانگیزد و معنا را منتقل کند. بنابراین در حالی که این مطالعه بر ایدههای رسمی و فضایی تمرکز دارد، هدف آن کاهش اهمیت جنبههای اجتماعی، سیاسی یا اقتصادی معماری نیست.
فرم و فضا نه به عنوان هدف به خودی خود، بلکه به عنوان ابزاری برای حل یک مسئله در پاسخ به شرایط عملکرد، هدف و زمینه – یعنی از نظر معماری – ارائه می شوند. ممکن است این قیاس وجود داشته باشد که قبل از تشکیل کلمات و توسعه واژگان باید الفبا را بشناسید و درک کنید. قبل از ساختن جمله ها باید قواعد دستور زبان و نحو را درک کرد. قبل از نوشتن مقاله، رمان و امثال آن باید اصول ترکیب بندی را دانست. هنگامی که این عناصر درک شدند، می توان تند یا با زور نوشت، دعوت به صلح یا تحریک به شورش کرد، در مورد چیزهای بی اهمیت اظهار نظر کرد یا با بصیرت و معنا صحبت کرد. به روشی مشابه، ممکن است مناسب باشد که بتوانیم عناصر اساسی فرم و فضا را بشناسیم و درک کنیم که چگونه می توان آنها را در توسعه یک مفهوم طراحی، دستکاری و سازماندهی کرد، قبل از پرداختن به موضوع حیاتی تر معنا در معماری.
برای مشاهده ادامه متن کتاب پی دی اف Architecture, Form, Space and Order را دانلود کنید
- نام کتاب : معماری، فرم، فضا و نظم
- نام کتاب به انگلیسی : Architecture, Form, Space and Order
- مولف : فرانک چینگ (Francis D. K. Ching)
- زبان : انگلیسی
- تعداد صفحات: 451
- سال انتشار : 2007
- فرمت : PDF
- حجم : 48 مگابایت
For more than thirty years, the beautifully illustrated Architecture: Form, Space, and Order has been the classic introduction to the basic vocabulary of architectural design. The updated Third Edition features expanded sections on circulation, light, views, and site context, along with new considerations of environmental factors, building codes, and contemporary examples of form, space, and order.
Architecture is generally conceived—designed—and realized—built—in response to an existing set of conditions. These conditions may be purely functional in nature, or they may also reflect in varying degrees the social, political, and economic climate. In any case, it is assumed that the existing set of conditions—the problem—is less than satisfactory and that a new set of conditions—a solution—would be desirable. The act of creating architecture, then, is a problem-solving or design process. The initial phase of any design process is the recognition of a problematic condition and the decision to find a solution to it. Design is above all a willful act, a purposeful endeavor. A designer must first document the existing conditions of a problem, define its context, and collect relevant data to be assimilated and analyzed. This is the critical phase of the design process since the nature of a solution is inexorably related to how a problem is perceived, defined, and articulated. Piet Hein, the noted Danish poet and scientist, puts it this way: “Art is solving problems that cannot be formulated before they have been solved. The shaping of the question is part of the answer.” Designers inevitably and instinctively prefigure solutions to the problems they are confronted with, but the depth and range of their design vocabulary influence both their perception of a question and the shaping of its answer. If one’s understanding of a design language is limited, then the range of possible solutions to a problem will also be limited. This book focuses, therefore, on broadening and enriching a vocabulary of design through the study of is essential elements and principles and the exploration of a wide array of solutions to architectural problems developed over the course of human history. As an art, architecture is more than satisfying the purely functional requirements of a building program. Fundamentally, the physical manifestations of architecture accommodate human activity. However, the arrangement and ordering of forms and spaces also determine how architecture might promote endeavors, elicit responses, and communicate meaning. So while this study focuses on formal and spatial ideas, it is not intended to diminish the importance of the social, political, or economic aspects of architecture. Form and space are presented not as ends in themselves but as means to solve a problem in response to conditions of function, purpose, and context—that is, architecturally. The analogy may be made that one must know and understand the alphabet before words can be formed and a vocabulary developed; one must understand the rules of grammar and syntax before sentences can be constructed; one must nderstand the principles of composition before essays, novels, and the like can be written. Once these elements are understood, one can write poignantly or with force, call for peace or incite to riot, comment on trivia or speak with insight and meaning. In a similar way, it might be appropriate to be able to recognize the basic elements of form and space and understand how they can be manipulated and organized in the development of a design concept, before addressing the more vital issue of meaning in architecture
دیدگاهتان را بنویسید